Abteilung für Asiatische und Islamische Kunstgeschichte

Nachrichten und Veranstaltungen

Filmvorführung und Diskussion: "Breaking Barriers"

In Kooperation mit der ANDHERI HILFE e.V. und der Bonner Filmfair: Filmvorführung und Diskussion mit Maja Meiners (Regisseurin), Dr. Heike Kluve (ANDHERI HILFE) und Dr. des. Sandra J. Schlage (AIK, Uni Bonn): "BREAKING BARRIERS: The Casteless Collective":
The Casteless Collective is a protest music band from Chennai, South India, playing an exciting mix of folk music and Gaana art coming from North Chennai’s slum area, combined with modern musical styles of rap and rock. The songs are dealing with diverse social issues pertaining to people from underprivileged and marginalised backgrounds, as represented by the band members themselves. The film shows the young band’s powerful attempt to break cultural stigmas and joins their journey towards an Indian future of casteless mentality and reality.
Im Anschluss an die Filmvorführung (Englisch) findet eine interaktive Panel Diskussi-on (Deutsch/Englisch) statt.
Montag, 04.12.23 - 18:15 Uhr - 20:00 Uhr
Veranstaltungsformat
Themengebiet
Asiatische Kunstgeschichte, Südasienstudien, Performance Studies, Cultural Anthropology